Com en qualsevol altre camp de recerca, la nanociència també ha de tenir en compte els aspectes ètics per acabar de decidir com la farem servir els humans.
Us animeu a participar en el debat? Descarregueu-vos les següents activitats i feu-les a classe amb els vostres companys i companyes:
Heu acomplert el Repte de l’Or. Felicitats!
Tenim un missatge per a vosaltres. Estigueu atents i atentes perquè el repte continua!
Recopileu totes les anotacions i idees que heu anat apuntant per preparar el vostre projecte final.
Us recordem com han de ser:
Imagineu com serà en el futur una visita al centre de salut. Escriviu el guió d’una obra de teatre descrivint com seria una consulta d’un pacient.
Segons el recorregut que heu fet dins de Nanoeduca Virtual, al vostre guió, hi podeu incloure els següents continguts:
Dissenyeu un prototip de dispositiu tecnològic basat en nanociència. Recordeu, la tecnologia proposada ha d’aportar una millora objectiva a les nostres vides i ajudar-nos a assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Dibuixeu el vostre prototip, expliqueu com funciona i quins beneficis aportarà.
Dins del disseny i les explicacions del vostre dispositiu, podeu tenir en compte:
Poseu-vos les ulleres d’artista i deixeu anar la vostra imaginació. Inspireu-vos en imatges de la nanoescala que heu vist al simulador TEM/SEM o en articles científics, per crear un peça de NanoArt. Colors, materials, estructures... el límit el poseu vosaltres!
Podeu tenir en compte els següents aspectes:
Felicitats!
Esperem que hàgiu gaudit molt de Nanoeduca Virtual!
Ara ja sou experts i expertes en el món de la nanociència!
Hi podeu tornar quan vulgueu per repassar qualsevol contingut.
I, recordeu, com ens agrada dir a nosaltres: